Folders zijn een prachtig medium om jouw aanbiedingen of diensten te delen met het publiek. Een folder is één vel papier gevouwen met minimaal 1 vouw daarin. Je hebt drieluik folders, maar ook een dubbele folder, waarbij je een voorkant, binnenzijde en achterkant hebt. Je kunt het eigenlijk zo gek niet bedenken. Met een folder kun je een groot publiek bereiken. Het grote voordeel is dat de folders tastbaar zijn en daardoor steeds weer in het oog vallen. Dat is goed, dat betekent namelijk naamsbekendheid.
Folders laten drukken
Wil jij de diensten van jouw bedrijf op een folder zetten of heb je reclame aanbiedingen die je wilt delen? Dan is een folder een goed idee. Folders kun je zelf ontwerpen en vervolgens laten drukken, maar je kunt er ook voor kiezen om een professioneel bedrijf in te schakelen die jouw folders ontwerpt en drukt. Dit laatste heeft als voordeel dat de folders dan altijd op de juiste manier uit de printer komen rollen en jij dus een goede folder in handen hebt. Daarnaast weten de professionals waar ze op moeten letten bij het ontwerp van een goede folder en dat is wel zo handig.
Folders verspreiden
Folders verspreiden kan op verschillende manieren. Beschikt het gebied waar jouw folders verspreid moeten worden over een grote winkelstraat, dan zou je deze hier kunnen uitdelen. Folders verspreiden in Amsterdam of in een andere stad of dorp, kun je ook huis-aan-huis doen. Helaas zal dit veel tijd in beslag nemen wanneer je dit zelf gaat doen. Daarom kiezen veel ondernemers ervoor om de folderverspreiding over te laten aan een verspreidingsdienst. Dit scheelt enorm veel tijd, tijd die jij weer kunt steken in jouw bedrijf.
Folders versus social media
Net als folders, is ook social media een sterk medium om reclame te maken. Met een zakelijk account kun je gratis online reclame maken door bijvoorbeeld wekelijks berichten te posten op je tijdlijn. Deze worden vervolgens gedeeld en de naamsbekendheid wordt vergroot. Toch heeft het papieren medium in de vorm van een folder één groot voordeel: je kunt het vastpakken. Door het aan te raken en vast te pakken blijft deze reclame je beter bij. Daarnaast leg je het weg en zul je het op een later moment vast weer tegenkomen. Dat is bij social media meestal niet het geval. Uiteraard is het nog beter om beide vormen van reclame te gebruiken voor het vergroten van je klantenbestand!